mandag 14. februar 2011

Hjemmelagde kjøkkenkluter


















Jeg har et par strikkeprosjekter som har ligget lenge i kurven og ventet på å bli ferdige. Men det fristet så lite å ta fatt på de igjen at jeg fant ut at jeg skulle varme opp med noe småstrikk. Jeg har sett hjemmestrikkede kjøkkenkluter rundt om, og siden de visstnok er mye bedre enn kjøpeklutene måtte jeg prøve. Jeg har brukt en oppskrift jeg fant i bloggen til Ronille, og strikket de i PT helårsgarn på pinne nr 4.

Nå skal jeg finne frem rullegenseren fra Nøstebarn som jeg begynte på for en evighet siden og prøve å få den ferdig. Den mangler bare en arm og raglanfellingen, så det bør vel egentlig være overkommelig å få det gjort. Forhåpentligvis blir den ferdig før minstejenta også vokser i fra den.

1 kommentar:

  1. Tusen takk for kommentar på bloggen min. =)
    Jeg må si meg helt enig med de som sier hjemmestrikkede kluter er bedre enn de kjøpte. Gjelder alle slags kluter! Noen sier de ikke blir så fort sure også, og det er jo bra.
    Gleder meg til å se mer av det du lager etterhvert. :-)
    Misemor

    SvarSlett