søndag 8. mai 2011

Enkel vest

























Jeg har strikket etter enda en Pickles-oppskrift. Denne gangen ble det en enkel vest til Helle. Jeg har brukt en tråd Pickles tynn økologisk bomull i fargen himmel og en tråd Abuelita tynn 3-tråds merino i fargen skyfri himmel, og på pinne 5,5 gikk det fort unna. Jeg gikk opp en størrelse og strikket den i str 7-8 år siden flere har skrevet at den er litt liten i størrelse. Den sitter fint på, men jeg kommer til å strikke færre pinner mellom fellingene på toppen neste gang slik det er på de mindre størrelsene.

3 kommentarer:

  1. Så fin den ble. Og enig med deg i at du sikkert kan hoppe over noen omganger mellom fellingene, da sitter den nok sikkert litt finere over skuldrene. Men de er jo geniale disse vestene, jeg kommer til å strikke flere av dem. Det er sikkert!
    Ha en fin søndagskveld og en ny bloggeuke!
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Skjønn farge ! Denne står på lista, men det dukker opp så mye fristende hele tiden! Og nå er det sol ute, så strikketiden blir litt kortere.

    SvarSlett
  3. Flott vest! JEg har og strikket den vesten til jenta mi. Flott og enkel modell :-)

    SvarSlett