torsdag 3. november 2011

Hermines flettelue


















8-åringen ble ferdig med den siste boka i Harry Potter-serien for ikke så lenge siden, og er nok litt over middels opptatt av Harry Potter for tiden. Så da jeg viste henne bilde av lua som Hermine brukte i Harry Potter og halvblodsprinsen ville hun veldig gjerne ha en slik. Jeg bestilte pakke med mønster og garn fra Strikk innom, og bare et par dager etter lå det i postkassen. Jeg har aldri strikket fletter før, men det var virkelig mye enklere enn jeg hadde trodd.
Pinnekroken har en konkurrranse nå hvor utfordringen er å strikke noe som varmer og denne lua blir mitt bidrag :) 

Lua er strikket i Sterk fra Du store alpakka på pinner nr 3 og 3,5 og oppskriften finnes her.



8 kommentarer:

  1. Klart hun måtte få en slik. Flott lue! Fletter gir jo en fantastisk effekt og er egentlig ikke så avansert som det ser ut. Det ser jo ut som om Harry Potter vil få evig liv, iallefall så lenge det kommer barn til verden og når en viss alder.. hehe... Koselig!
    Ha ei fantastisk helg, klem ToneB

    SvarSlett
  2. Kjempelekker ble den, og tror ikke det finnes noen øvre alder for Harry Potter:) har ei på 21 som også vil ha en sånn.....Klem

    SvarSlett
  3. Flott lue!
    Fletter er kjempegøy å strikke. Det ser mye vanskeligere ut enn det er!

    SvarSlett
  4. Å, herlig lue! Og selvsagt skulle hun ha ei sånn!

    Ønsker deg ei flott uke!

    SvarSlett
  5. Hei :) Jeg klarer ikke finne oppskriften på siden, så jeg lurte på om du kunne være så snill å linke til den? Den var helt fantastisk!

    SvarSlett
  6. JEg så nå at du hadde gjort det. Beklager :)

    SvarSlett
  7. Takk for ditt bidrag til utfordringen.

    Marthe
    -Pinnekroken-

    SvarSlett