søndag 27. november 2011

Røde tovavotter


















Jeg har strikket et par tovavotter til eldstejenta. Jeg liker så godt disse vottene fra Nøstebarn. De er ikke like tykke som mange andre tovavotter, så de gir god bevegelighet samtidig som de er varme nok. Og så er de ganske smale rundt armen så de er lette å få innom jakken. Jeg har brukt merinoulla deres i stedet for lanolingarnet, og siden det garnet er litt tynnere har jeg gått opp en størrelse.

Vottene er strikket i 3-tråds merinoull fra Askeladden på pinne nr 6 og oppskriften finnes i boka Strikk til nøstebarn.

2 kommentarer:

  1. Deilige votter, disse har jeg lurt lenge på om jeg skal sette i gang med:)

    Fin blogg du har, her kommer jeg gjerne igjen;)

    Takk for at du er med på mitt bloggglotteri1

    SvarSlett
  2. Deilig rød farge på disse ja. =)
    Klem ToneB

    SvarSlett